GÜÇ AKTARMA ORGANLARI TEST ÇÖZÜMLERİ

Araç imalatçılarının pazardan gelen talepler doğrultusunda motor, şanzıman ve tekerleğe kadar olan tüm  aktarma organlarında veya komponentlerinde değişiklik, yenileme veya modifikasyon ihtiyacı oluşmaktadır. Bu ihtiyaçlara hızlı reaksiyon verilmesi ve çözüm üretilebilmesi, pazardaki hakimiyetin güçlenmesine  yardımcı olmaktadır. Yapılan yeniliklerin müşteri kullanımınıza hızla alınması aşamasında test ve kalite  kontrolü önemli bir adımdır. Son kullanıcı fikrinin çok önemli olduğu ender pazarlardan biri olan araç
 sektöründe müşteriye kadar gidip oradan dönen bir hatanın o modeli, markayı ve hatta işletmeyi önemli  zararlara uğratabildiği bilinmektedir.

Firmamız yurt dışındaki partnerlerinden aldığı destek ve bilgi ile oluşmuş birikimini araç sektöründeki ihtiyaçlara hizmet etmek ve  çözüm üretmek üzere kullanmaktadır.

Aktarma organları test tesislerinin ilk basamağı Motor Test Tesisidir. Motor Test tesisinde araçtaki tüm şartlar oluşturulur ve motorun bu şartlar altında çalışması sağlanır. Test tipine göre gerekli görülen parametreler ölçülerek testin amacına ulaşması sağlanır. Bu tesiste şanzıman dahil tüm aktarma
organları dinamometre tarafından simüle edilir.

 

Bir motor test tesisinde farklı şartlar altında çalıştırılan motordan alınacak veriler, gerekirse şanzıman test tesisinde kullanılmak üzere saklanabilir. Şanzıman test tesisinde kullanılacak tahrik dinamometresi bu değerler kullanılarak modellenmiş bir motor gibi çalışarak motor simülasyonu yapar ve böylece şanzımanların testlerinin gerçek şartlara yaklaşması sağlanmış olur.

Bir Şanzıman Test Tesisinde genellikle içten yanlmalı motor kullanılmaz. Test sonuçlarının karşılaştırılabilir olması ihtiyacı sebebiyle bu tesiste de çevre şartlarının tüm testlerde aynı olması sağlanmalıdır. Bunun için içten yanmalı motor yerine tork ve devri kontrol  edilebilen aktif dinamometreler kullanılır.

Motor  gibi sürülebilen bu dinamometre şanzımanı tahrik ederken diğeri  aks, diferansiyel, tekerlek ve araç simülasyonu yaparak frenleme sağlar. Testlerin gerçek şartlara yakın yapılabilmesi için tahrik Dinamometreleri içten yanmalı motora yakın atalette seçilmelidir. Ancak motor ile şanzıman uyumu ve fonksiyonlarının testi ihtiyacı varsa tahrik kısmında orjinal İçten yanmalı motor kullanılması gereklidir.

Bu tip test tesisinde şanzımanın vibrasyon, ses, belirli bölgelerdeki sıcaklıklar ve benzeri birçok fiziksel parametresi aynı anda ölçülüp raporlanmalı ve bu değerlerin analizi ile gerekli iyileştirme ihtiyaçları görülüp  kararlar sağlıklı şekilde verilebilmelidir.


Bu tesiste kullanılan fren dinamometreleri tekerlek gibi davranarak yol ve yük simülasyonu yapmaktadır. Motor simülasyonu yapan tahrik dinamometresinde olduğu gibi tesisin dinamik yol şartlarını sağlanması istenecekse dinamometrelerin tekerleğe benzer atalete sahip olmaları gereklidir. Aksi durumda dinamoemtreler dinamik yol şartlarını sağlamak için yavaş kalırlar. Ancak sabit devir ve torklarda statik test yapmak yeterli olacaksa bu detay göz ardı edilebilir ve frenleme dinamometreleri yüksek ataletli modellerden seçilebilir.

Bu tip tesislerde orjinal içten yanmalı motorun dahil olduğu komple aktarma organları testleri de yapılabilir. Bunun için tahrik dinamometresi yerine orjinal içten yanmalı motor bağlanmalıdır. Yakıt, elektrik ve benzeri motorun çalışması için gerekli tüm şartların sağlanmasını şart koşan bu fonksiyonun tesise eklenmesi gerekecektir. Motor test tesisi alt yapısından pek farklı olmayan bu ek tesisin önceden planlanmasında fayda olacaktır.

Traktör tekerleğinin güç aktarma sistemi üzerindeki etkisi  diğer araçlara oranla daha fazladır. Gerek büyüklüğü ve ağırlığı, gerekse şanzıman tasarımındaki etkisi sebebiyle aktarma sistemi test edilirken gerçek tekerlek kullanılması gerekli görülebilir. Bu durumda frenleme dinamoemtreleri ile aktarma organları arasına orjinal tekerlek alınmalı ve tekerlek ile dinamometre arasına çapı önceden belirlenmiş bir rulo sistemi yerleştirilmelidir. Bu tip Test tesislerinde aracın tamamı veya tamamına yakın bir kısmı test edilir. Dolayısıyla Araç Test Tesisi şeklinde adlandırılır.

Araç test tesisinde -40 / +50 C derece çevre sıcaklığı, rüzgar, yokuş çıkma ve inmek  gibi yol ve tarlada oluşan diğer şartlarında sağlanması istenebilir. Bu ve benzeri farklı çevre şartları altında yük dağılımı ve araç performans testleri yapılması istenirse tesisin Utilitizasyonu önceden düşünülmeli ve kurulumu bu tip öngörüleri içermelidir.

Firmamız TUZEKS A.Ş. sadece Otomotiv Sanayi Test Tesisleri Projeleri ile ilgilenmiş ve 30 yılı aşkın sürede topladığı tecrübesi ile tüm Türkiye’ye bu konuda hizmet vermeye devam etmeyi amaç edinmiştir.

Sektörden aldığımız olumlu yaklaşımla güçlenmiş ve sanayinin bizlere verdiği bu görevi layıkıyla yerine getirmek üzere tüm dünyadaki gelişmeleri yakından takip edip, uzman firmalardan aldığı çözümleri yerli kaynaklarla birleştirip yüksek seviyede katkı sağlamayı başarmış ve tüm kaynaklarını uzmanlaştığı konuda kullanmak üzere yapılanmıştır.

20 kişiye yakın uzman mühendis ve yönetim kadrosu ile tüm projelere verim arttırıcı ve maliyet düşürücü güncel önlemleri aktararak yön vermekte olan firmamız müşterilerimizin güncel ihtiyaçlarına yanıt vermenin dışında uzmanı olduğu konularda müşterinin içinde analizler yapıp iyileştirici, ucuzlatıcı ve kalite arttırıcı çözümleri raporlamaktadır. Böylece imalatçının kendi konusuna odaklanması ve ihtiyaçlarını uzmanlarıyla paylaşması sağlanmaktır.

Bu ve benzeri tüm ihtiyaçlarınıza çözüm üretmek üzere herzaman hizmetinizde olduğumuzu bildirir. Bizlere bu fırsatı verdiğniz için sizlere şimdiden teşekkürlerimizi sunarız.


Komple anahtar teslim test odası planlama ve projelendirme, Temel vibrasyon izolasyonu, Test odası mekaniği, Baseplate, motor ayakları, şaft muhafazası, Motor arabası; otomatik, yarı otomatik docking, Dinamometre; montaj, işletmeye alma, komple hizmetleri, Veri toplama sistemi; projelendirme, imalat, entegrasyon, komple hizmetleri, Motor test otomasyonu; montaj, işletmeye alma, komple hizmetleri, test çevrimi, gaz kolu otomasyonu, Algılayıcılar; sıcaklık, basınç, nem, tork, devir, Motor suyu soğutma ve otomatik kontrolu, Motor yağ soğutma ve otomatik kontrolu, Yakıt soğutma ve otomatik kontrolu, Emme havası şartlandırma; sıcaklık ve nem kontrolu, Tüm motor test yan tesisleri: havalandırma, güvenlik sistemli yangın söndürme, atıkların işlenmesi

www.tuzeks.com.tr | 2013